سوباتان ساکن غیر بومی ندارد!!!!!!!!

(البته منظور از غیر بومی در این بحث افراد غیر تالشی می باشد.)

بر خلاف تصور و ادعای بعضی ها خوشبختانه سوباتان ساکن غیر بومی ندارد.

بعضی ها دانسته یا ندانسته ادعا می کنند که اهالی سوباتان مانند بعضی روستاهای تالش اقدام به فروش زمینهای خود به افراد غیر بومی می کنند در صورتیکه این ادعا صحت ندارد.

به اعتقاد بنده آمار غیر بومیهای در سوباتان به تعداد انگشتان 1 دست نیز نمی رسد بلکه تا آنجائیکه بنده اطلاع دارم فقط 2خانه توسط غیر بومیها در سوباتان ساخته شده است.

شاید مدعیان این نظریه بگویند قطعات زمینهای فروخته شده به غیر بومبان زیاد است که بنده این ادعا را نیز قبول ندارم و معتقدم این آمار نیز به تعداد انگشتان دست نیست و این آمار در مقابل وجود ببش از 500 خانه موجود لیساریها قابل توجه نیست.

یعنی 2 در مقابل 500 می شود یک هزارم درصد

بنده دلیل عدم حضور غیر بومیها در سوباتان را در چند مورد زیر می دانم:

تعصب اهالی به عدم فروش زمین به غیر بومیها و علاقمندی اهالی به سوباتان

کوچک بودن اکثر قطعات زمین در سوباتان

عدم وجود راه مناسب و عدم آسفالت بودن راه

فصلی بودن سوباتان و عدم دسترسی در بیش از 6 ماه از سال

منابع ملی بودن اکثر زمینها

عدم وجود مستثنیات کافی 

و…….. 

از لیساریهای غیور و فرهیخته خاضعانه استدعا دارم زمین های سوباتان را جزو تن و وجود خود دانسته و هرگز راضی به جدا کردن آن از وجود خود نشوند.

همچنین از لیساریهای متمکن نیز خواهش میکنم نسبت به خرید معدود قطعات فروخته شده به برادران غیر بومی(در صورت تمایل بفروش) به قیمت روز اقدام کنند.

از مسافران و میهمانان و گردشگران فرهیخته نیز تمنا دارم اقدام به خرید نکرده و افتخار میزبانی خود را در هر زمان که بخواهند به ما اهالی سوباتان بدهند.

امید است مسئولین محترم چاره ای باندیشند که سوباتان در آینده به سرنوشت بعضی روستاهای جلگه و حتی ییلاقی مانند آق اولر و مریان گرفتار نشده و میزبان خیل کثیر هموطنان عزیز غیر بومی نشود.

در مورد دفاع از آمار فعلی تعداد خانه ها و زمینهای مربوط به افراد غیر بومی سوباتان حاضرم در هر مرجع و بر ای هر فردی پاسخگو بوده و از ادعای خود دفاع نمایم.