سومین جشنواره آدم برفی سوباتان در روز جمعه 18 بهمن 98 بمناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و بیاد سردار شهید قاسم سلیمانی برگزار گردید.

جشنواره های اول و دوم در سالهای 94 و 95 اجرا شده بودند و در سالهای 96 و 97 به دلیل کم کاری بخشدار وقت این جشنواره اجرا نشده بود.

سومین جشنواره به همت فرماندار محترم آقای دکتر مهدوی و رییس محترم اداره راه تالش آقای مهندس بخت شاهی در حالی اجرا شد که به دلیل وجود برف سنگین دو روز کامل لودر اداره راه اقدام به برف روبی جاده سوباتان نمود.

 در سومین جشنواره حضور مردم در سوباتان بی سابقه بود و از شور و شوق وصف ناپذیری برخوردار بود.

در این جشنواره 18 مجسمه برفی توسط گروههای خانوادگی و دوستان ساخته شد که به 3 مجسمه برتر جوایز ارزنده ای توسط فعالان گردشگری سوباتان اهدا شد.

همچنین 8 تیم در مسابقه طناب کشی روی برف شرکت کرده و به رقابت پرداختند که به دو تیم برتر توسط شهرداری و شورای شهر لیسار جوایز ارزنده ای اهداء گردید. 

در پایان مسابقات مسئولین اجرایی جشنواره در مسابقه دارت شرکت کردند که به 3 نفر برتر این مسابقه نیز جوایزی توسط دکتر سحری دندانساز جوان لیساری اهداء گردید .

در ابن جشنواره از همه حاضرین با چای ذغالی و شیرینی پذیرایی گردید که بخشی از آن را قنادی لاوین تالش آقای راهور هدبه کرده بودند.

 

در پایان مراسم از 40 میهمان و برگزار کنندگان جشنواره توسط یکی از فعالان گردشگری سوباتان آقای نقی پیدا برای صرف نهار پذیرایی بعمل آمد .

 در حاشیه این جشنواره آقای گل آقا باقری یکی از عشایر خوش ذوق کلمری با نواختن له له یا نی چوپانی از میهمانان جشنواره پذیرایی نمودند.

با وجود برف سنگین سوباتان و اعلام مکرر سازمان هواشناسی مبنی بر وزش باد شدید برآورد شده بیش از 70 ماشبن کمک دار خود را به سوباتان رسانده بودند.

اگر راه سوباتان به اداره راه واگذار شود سوباتان به یک مرکز بازیها و ورزشهای زمستانی تبدیل خواهد شد.

 این جشنواره هزینه ای بالغ بر 52 میلیون ریال داشت که همه آن را اهالی لیسار و دوستداران سوباتان اهداء نمودند.