همه ویژگیهای اشاره شده و امکانات موجود در این منطقه زیبا ، زمینه را برای حضور گردشگران و دوستداران طبیعت فراهم نموده است . وجود دریاچه نئور در ضلع غربی و فاصله حدود 18 کیلومتری از دریاچه تا ییلاق سوباتان و همچنین مسیر 20 کیلومتری جنگلی از سوباتان تا ساحل دریای خزر و وجود راههای شوسه در این مسیر ها هرگونه سلیقه ای را برای گردشگران ایجاد کرده است .

امکان اسکان در شهر تالش – امکان مسافرت با  وسیله نقلیه مناسب از تالش به سوباتان – امکان تردد وسیله نقلیه از سوباتان به دریاچه نئور و اردبیل و بالعکس – وجود امکانات اقامتی و فراوانی و تنوع چشم اندازهای طبیعی در سوباتان ، همه و همه برکات بالقوه ای است که حضور گردشگران عاشق طبیعت را در این منطقه رونق بخشیده است . سالانه دهها گروه گردشگر از استانهای مختلف کشور وارد سوباتان می شوند .
گروه هفتاد نفره اصفهانی پیاده از طریق دریاچه نئور وارد سوباتان شده (حدود 18 کیلومتر) و پس از یک روز اقامت ،  درحال خروج از سوباتان از طریق راه قدیمی تیفی جه یولی بطرف لیسارهستند (حدود20کیلومتر) .

حضور جمعی از مدیران شرکتهای گردشگری تهران در سوباتان (تابستان 88)

گاهی گروههای دوچرخه سوار نیز هوای سوباتان به سرشان می زند .

مسیرهای پیشنهادی برای پیاده روی بطرف سوباتان :
مسیر اول : از لیسار و از طریق راه قدیمی « تِیفِی جَه » است که تا روستای « زورمی » راه ماشین رو وجود دارد و از آنجا تا سوباتان حدود 20 کیلومتر پیاده روی دارد . در این مسیر قدیمی مناظر جنگلی بسیار جالبی وجود دارد . این مسیر با شیبهای تند مشکل ترین مسیر پیاده روی بسوی سوباتان است .
گروه کوهنورد عاشقان سوباتان در {مریم گُلَشَن}

فاصله ها :

سوباتان تا میرام گولشن : 7 کیلومتر

میرام گولشن تا بسکمه انگول :3 کیلومتر

بسکمه انگول تا چای (رودخانه) :2 کیلومتر

چای (رودخانه) تا زورمی : 4 کیلومتر

زورمی تا لیسار (ماشین رو) : 7 کیلومتر

 

کل فاصله سوباتان تا لیسار 23 کیلومتر

 مسیر دوم : از دریاچه نئور به سمت سوباتان است که گردشگران از اردبیل تا دریاچه « نئور» با وسیله نقلیه و از آنجا تا سوباتان را که حدود 19 کیلو متر در مسیر دشتهای هموار ییلاقی است تا ییلاق سوباتان طی می کنند . گذر از ییلاقات « باقداگوُل » « چَم چَمی » و « ساری بُلاغ » به جذّابیّت این مسیر افزوده است . البته این مسیر ماشین رو نیز می باشد .

 نمایی از دریاچه نئور لیسار

مسیر سوم : از ییلاق « مَریان » و « آق اِولَر» تالش به سوباتان است . فاصله شهر تالش تا « آق اِولَر » حدود 20 کیلو متر بوده و جاده آن آسفالته است و مسیر پیاده روی از « مریان» تا سوباتان که مسیری راحت و کم شیب و عموماً دشتهای ییلاقی است 11 کیلو متر می باشد . در این مسیر پیاده روی که از مریان شروع می شود ، با گذر از روستاهای« نُئون » و « مَکَش» به ییلاق « لُورا هوُنی » که یکی از دشتهای شقایق خیز تالش است می رسیم .

دشت شقایق« لُورا هوُنی »

 و پس از آن با عبور از ییلاقات « شَکَرَه دشت» و « آسبومار» و« باتمان بُلاغ » به سوباتان خواهیم رسید .

در صورت تمایل برای مسافرت به سوباتان با ما تماس بگیرید .  گروه راهنمای گردشگری ما ، خدماتی را از قبیل راهنمایی تمام مراحل سفر ، رزرو محل اقامت در سوباتان و تالش و لیسار ، رزرو وسیله ایاب و ذهاب ، تهیه غذا و سایر مایحتاج و راهنمایی برای بازدید از محلهای دیدنی سوباتان از جمله آبشار ورزان ، به گروههای مختلف ارائه می دهد تا سفر راحت و پر خاطره ای را داشته باشند . 

 

تلفن تماس به جزء روزهای پنجشنبه و جمعه : 09111835091 جلیلی

در صورت در دسترس نبودن به دلیل عدم وجود امکانات تلفن همراه در سوباتان عنوان (متقاضی بازدید از سوباتان ) را به شماره بالا   اس ام اس  کنید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود .