سوباتان بهشت ایران
درباره سوباتان, مطالب سایت

تور هوائی سوباتان

          شاید شنیدن این موضوع در ابتداء نوعی شوخی و مزاح تلقی شود . ولی ما ضمن ارادت کامل به کاربرانمان هیچوقت شوخی و مزاح را روا نمی دانیم . گرچه همانگونه که در مطلب «تاکسی هوائی سوباتان» امکان ایجاد باند فرودگاه هواپیماهای کوچک (زیر 20 سرنشین) را مفصلاً توضیح دادیم ، ولی واقعیت این است که هنوز سوباتان و سایر مناطق گردشگری کشور ما از وجود تاکسی هوائی محروم هستند .

 ما برای حل این مشکل و رفع این معضل چاره دیگری اندیشیده ایم .

اگر نقشه ایران زیبا را نگاه کنید ، خواهید دید که بسیاری از مناطق طبیعی و ییلاقی و مراکز تفریحی و نقاط گردشگری شمالغرب کشور میان دو فرودگاه بین المللی اردبیل و رشت قرار گرفته است . مراکز سیاحتی اردبیل – دریاچه زیبای نئور – ییلاقات باغداگول و چم چمی – ییلاقات زیبای سوباتان – آبشار کم نظیر ورزان – منطقه تاریخی مریان و آق اولر – مسیرهای جنگلی تالش و در ادامه در منطقه جلگه ای این مسیر، مناطقی همچون ساحل گیسوم – ساحل قروق – سورتمه ریلی سیاه داران – قلعه سلسال لیسار – جاده اسالم به خلخال – آبشار ویسا دار پره سر – شهر زیبای ماسوله – قلعه تاریخی قلعه رودخان فومن و مرداب زیبای انزلی و دهها منطقه دیدنی دیگر ، همگی مراکز گردشگری زیبایی هستند که حدفاصل این دو فرودگاه قرار گرفته اند .

لذا اگر دوست دارید از هر نقطه ایران  با هواپیما به منطقه سفر کنید ، شما می توانید بلیط رفت هواپیما برای فرودگاه اردبیل و بلیط برگشت فرودگاه رشت را تهیه نمایید .

( توضیح اینکه این برنامه به دلیل سردی هوا از اواخر اردیبهشت تا اواخر شهریور قابل اجرا است . )

 

ما بر اساس هماهنگی قبلی و برنامه ریزی دقیق ، گروه شما را به هر تعداد که باشید و هر چند روز که بخواهید ، بوسیله ماشینهای کمک دار مطمئن ، در میان دو فرودگاه مذبور سرویس دهی خواهیم کرد .

اگر بخواهید از مراکز دیدنی اردبیل دیدن کنید ، ما در خدمت خواهیم بود ، وگرنه اولین مقصد ما ساحل دریاچه نئور خواهد بود که فاصله آن تا اردبیل حدود 50 کیلومتر است .

پس از اقامت در این منطقه زیبا بطرف سوباتان حرکت خواهیم کرد . فاصله دریاچه تا سوباتان حدود 18 کیلومتر و خاکی است . در این مسیر ابتدا در منطقه باغداگول با اوباها و چادرهای عشایر اردبیلی مواجه خواهیم شد که به نوبه خود بسیار دیدنی هستند .

مرتفع ترین نقطه این مسیر که حدود 3000 متر ارتفاع دارد ، مرز بین اردبیل و تالش است . هوای این منطقه که درازاچول نام دارد چنان سرد است که در مرداد و شهریور نیز لکه های سفید برف چشم نوازی می کند . 

مشاهده گلزارهای رنگارنگ در کنار لکه های سفید برف که دو پدیده متضاد طبیعی هستند  خود لذت خاصی دارد .


 چادرهای مشکی بنام محلی «پوری» نشانه  ورود به مناطق عشایر نشین تالش است .

زیباترین نقطه این مسیر هم ییلاقات چم چمی تالش است . اینجا همه چیز بکر و دست نخورده باقی مانده است . نقاش طبیعت با تلفیق چمنزارهای سبز و گلهای رنگارنگ و شقایقهای سرخ و چشمه های جوشان و آواز بلبلان و چکاوکهای خوش الهان و هیاهوی بره ها و فریاد پارس سگان چوپانان صحنه هایی را نقاشی کرده که بر پیشانی پیکاسو عرق شرم می نشاند .

کم کم به سو باتان نزدیک می شویم ، تماشای شهرک از بالای کوهها حال و هوائی خاص دارد .


در ادامه مسیر می توان با عبور از  دشتهای شقایق ییلاقات آسبومار و لوراهونی جوکندان به منطقه باستانی مریان و آق اولر رسید .

(فاصله حدود  15 کیلومتر)

دشت شقایق لوراهونی (عکس از استاد شباب گلچین)

بازدید گورهای سه هزار ساله در مریان و کاخهای سردار امجد در آق اولر بخشی از برنامه خواهد بود .

با رسیدن به تالش می توان در یکی از هتلها اقامت کرده و از مناطق دیدنی مختلف تالش(طرحهای ساحلی گیسوم ، قرق و حویق – قلعه 1500 ساله سلسال لیسار – سورتمه ریلی تالش – جاده جنگلی و ییلاقی اسالم – آبشار ویسا دار پره سر و …….) بازدید کرد .

هتل سوئیت اورانوس لیسار یکی از مراکز اقامتی تالش است که پذیرای میهمانان عزیز خواهد بود .

در مسیر حرکت بطرف فرودگاه رشت ، شهر توریستی ماسوله – قلعه رودخان فومن – مرداب و سواحل انزلی می توانند مورد بازدید شما قرار گیرند .

در پایان سفر و در ساعت مقرر با حضور در فرودگاه میرزا کوچک خان رشت با آرزوی دیداری دوباره بدرقه راهتان خواهیم کرد .

(فاصله تالش تا فرودگاه حدود 110 کیلومتر)

 

 

بامید دیدار …….

مطالب مرتبط

هتل سوباتان

سوباتان
5 سال قبل

سردار دهقان در لیسار

سوباتان
3 سال قبل

جاده سوباتان بازگشایی می شود

سوباتان
4 سال قبل
خروج از نسخه موبایل