سوباتان بهشت ایران
مطالب سایت

آشپزخانه غذاهای سنتی سوباتان

آشپزخانه غذاهای سنتی سوباتان راه اندازی می شود.

یکی از شاخه های مهم صنعت گردشگری بخش شکمگردی آن می باشد.

شکمگردی به این معناست که گردشگران در هر منطقه ضمن بازدید از نقاط تاربخی و طبیعی  و یا فرهنگی و ….. علاقه دارند با غذاها و خوراکیهای سنتی آن منطقه نیز آشنا شده و در وعده های غذایی خود بجای استفاده از غذاهای عمومی و متداول آن کشور از خوراکیهای خاص و سنتی و انحصاری آن منطقه استفاده نمایند.

سوباتان نیز همانند سایر مناطق دنیا بدلیل دارا بودن فرهنگ قومی و سنتی ویژه و خصوصا به دلیل عشایری بودن دارای چند غذای خاص می باشد.

در بهار سال 1398 فیلم مستند 4 غذای سوجا دیله (ساج ایچی)،پنیه ویسوج(پنیر سرخ کرده )،قورتماج(شیر گوسفند پخته شده با قلوه سنگ داغ زغالی) و سیرجینه توسط شبکه های تلویزیونی هیسپان تی وی اسپانبا و پرس تی وی و شبکه مستند ایران بمدت 10 دقیقه ساخته و دهها بار به 3 زبان فوق از شبکه های بین المللی پخش گردید.

آشپرخانه غذاهای سنتی سوباتان جهت ارائه 4 غذای فوق به گردشگران و مسافران عزیز در سال 99 راه اندازی می شود.

این آشپزخانه با گرفتن سفارش از مسافران سوباتان غذاهای مذکور را به هر تعداد که تقاضا شود تهیه کرده و در اختیار آنان قرار خواهد داد.

این کار در یک ساختمان کاملا سنتی انجام خواهد شد.

 

همچنین برای سرو غذا ، یک واحد کاملا سنتی دیگر در جوار این آشپزخانه سنتی در حال ساخت است که گردشگران رهگذر و عبوری بتوانند غذای خود را در داخل آن میل نمایند.

در کنار 4 غذای خاص فوق الذکر غذاهای محلی تالشی از قببل مرغ شکم پر با لونگی _باسترما پلو_پته محلی _بادمجان لونگی_میرزاقاسمی و آبگوشت تالشی نیز تهیه و ارائه خواهد شد.

 

مطالب مرتبط

حلقه های زنجیر گردشگری

سوباتان
5 سال قبل

اعلام آمادگی خیّرین برای تقبّل هزینه تحصیل وحید و دوستانش

سوباتان
11 سال قبل

خرید و فروش زمین و ویلا در سوباتان

سوباتان
11 سال قبل
خروج از نسخه موبایل