سوباتان بهشت ایران
مطالب سایت

کاشت گل گاوزبان در سوباتان

گل گاوزبان یکی از گیاهان دارویی گرانقیمت است که خواص درمانی فراوانی دارد.

ضد سرطان بودن ، مفید بودن برای اعصاب و روان ، نشاط آور بودن ، از بین برنده استرس و فشارهای عصبی و نهایتا آرامش بخش بودن ، درمان گلو درد و زخمهای دهان خصوصا برای کودکان و …. بخشی از فواید این گیاه معجزه آساست.

سوباتان که ییلاقی در ارتفاع 2000 رشته کوههای البرز میباشد استعداد فراوانی برای کشت و تولید گل گاوزبان دارد. روستای کلمر که در جوار سوباتان واقع شده از قدیم الایام بطور طبیعی محل رویش این گیاه دارویی با ارزش بوده و معدود افرادی بوته های این گل را در سوباتان و در حیاط ویلاهای خود کاشته اند که از کیفیت و بازدهی بالایی برخورداراست.

به همین دلیل و با نیت توسعه کاشت این گیاه دارویی در اردیبهشت امسال مقداری بذر گل گاوزبان تهیه و در باغچه خانه خود در سوباتان کاشتم که این گیاه از رشد بسیار خوبی برخوردار بود اما امسال گل نداد و در مشاوره با مهندسان کشاورزی اعلام داشتند این بوته ها در بهار سال بعد گل دهی خواهند داشت.

بعد از این مرحله تصمیم گرفته ام مقدار بیشتری از این گیاه را کشت کنم و به همین منطور 400 متر مربع از زمینم در سوباتان را شخم زده و در اواخر شهریور زیر کشت گل گاوزبان بردم که امیدوارم بلطف خدا و اعلام مهندسان کشاورزی این بخش از کاشت در بهار 99 گل دهی داشته باشد.

 

گل گاو زبان یکی از گرانترین گیاهان دارویی کشور است که در صورن بازدهی خوب این گیاه در سوباتان کاشت آن به یک منبع درآمد برای اهالی سوباتان تبدیل شود.

آرزو دارم با ترویج این بخش از کشاورزی در سوباتان و استفبال اهالی از این صنعت و تبدیل زمینهای وسیع و دشتهای سوباتان به باغهای گل گاوزبان در آینده نه چندان دور سوباتان به قطب تولید گل گاوزبان تبدیل شده و نام بنده نیز در آینده بعنوان بنیانگذار این صنعت به ثبت برسد.

امروزه گل گاوزبان در بازاهای ایران از کیلویی 150 تا 300 هزار تومان خرید و فروش می شود.

 

مطالب مرتبط

سوباتان یادت بخیر

سوباتان
4 سال قبل

حفره معروف سوباتان مسدود است

سوباتان
4 سال قبل

راه سوباتان بسته است

سوباتان
4 سال قبل
خروج از نسخه موبایل