نقشه جغرافیایی سوباتان

شهر لیسار مرکز بخش کرگانرود تالش در فاصله 20 کیلومتری شمال شهر تالش قرار گرفته و سوباتان ییلاق لیساریهاست . برای عزیمت به سوباتان 4 مسیر وجود دارد که مشخصات و فاصله هر یک از آنها بشرح زیر است :

 الف = لیسار به سوباتان = فاصله لیسار تا ییلاق سوباتان از طریق راه قدیمی حدود 20 کیلومتر است . این را مالرو بوده و مسیر راه کلاً جنگلی است در بعضی نقاط شیبهای تند و نفس گیری دارد و طی این مسیر حدود 10 ساعت طول می کشد . این مسیر به دلیل سخت بودن به افراد عادی و غیر حرفه ای پیشنهاد نمی شود . داشتن غذای مناسب و آب برای حدود 10 ساعت پیاده روی در این مسیر الزامی است و به دلیل متروکه شدن این مسیر داشتن راهنمای محلی ماهر الزامی است . برای آشنایی دقیقتر با این مسیر قدیمی ، قسمت کوچ سنتی سایت را مطالعه کنید .

ب = تالش به سوباتان = این مسیر به فاصله 43 کیلومتر بوده و ماشین رو است . البته ماشینهای سواری به سختی می توانند در این جاده تردد کنند و اکثر مسافرین با ماشینهای کمک دار و وانت نیسان این جاده را طی می کنند .  مسیر تالش تا سه راهی کیش دیبی و تا نزدیکی روستای رزه حدود 15 کیلومتر آسفالت بوده و بقیه راه خاکی می باشد .

ج = تالش – آق اولر – سوباتان = فاصله تالش تا منطقه تاریخی آق اولر حدود 35 کیلومتر جاده آسفالته است و از آق اولر تا سوباتان حدود 12 کیلومتر جاده خاکی دارد که البته ماشینهای کمک دار و شاسی بلند می تواند این مسیر را طی کند . دشت شقایق ” لوراهونی ” در این مسیر قرار دارد .

د = اردبیل – دریاچه نئور – سوباتان = در فاصله 35 کیلومتری جاده اردبیل بطرف خلخال روستایی بنام بودآلالو وجود دارد که سه راهی دریاچه نئور است .  از این سه راهی بطرف شرق تا روستای عباس آباد 10 کیلومتر و از آنجا تا ساحل دریاچه نئور حدود 8 کیلومتر جاده آسفالته وجود دارد فاصله دریاچه نئور تا ییلاق سوباتان نیز حدود 18 کیلومتر جاده خاکی ماشین رو است . البته گردشگران این مسیر را بدلیل جاذبه های طبیعی خاص پیاده طی میکنند .  

 

 در صورت تمایل برای مسافرت به سوباتان با ما تماس بگیرید .  گروه راهنمای گردشگری ما ، خدماتی را از قبیل راهنمایی تمام مراحل سفر ، رزرو محل اقامت در سوباتان و تالش و لیسار ، رزرو وسیله ایاب و ذهاب ، تهیه غذا و سایر مایحتاج و راهنمایی برای بازدید از محلهای دیدنی سوباتان از جمله آبشار ورزان ، به گروههای مختلف ارائه می دهد تا سفر راحت و پر خاطره ای را داشته باشند . 

 

تلفن تماس به جزء روزهای پنجشنبه و جمعه : 09111835091 جلیلی

در صورت در دسترس نبودن به دلیل عدم وجود امکانات تلفن همراه در سوباتان عنوان (متقاضی بازدید از سوباتان ) را به شماره بالا   اس ام اس  کنید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود .