سوباتان بهشت ایران
مطالب سایت

جمع اوری بنرهای همایش حفاظت از شقایقها

شقایقهای سرخ بهشتی ییلاقات تالش که در نیمه خرداد شکوفه میزنند یکی از جاذبه های طبیعی منطقه بوده و همزمانی آن با تعطیلات ایام ارتحال امام راحل و پاسداشت شهدای قیام 15 خرداد که تعطیلات تقریبا طولانی را سبب شده باعث سرازیر شدن هزاران گردشگر به این ییلاقات زیبا می شود .

 

بعضی ها این خیل عظیم گردشگر را با عینک بدبینی و سیاسی و امنیتی مینگرند گرچه در طول سالهای اخیر هیچگونه برنامه اصولی برای استفاده بهینه از این فرصت را نداشته اند . بعضی دیگر معتقدند مسافران دشتهای شقایق شمال نیز جزیی از جمعیت ولایتمدار و متدین و مذهبی همین کشورند که اگر برای میزبانی آنان برنامه ریزی شود به فرصتی برای توسعه همه جانبه در منطقه مبدل خواهد گشت .

علی ایحال گروههای مردم نهاد تالش قبل از تعطیلات نیمه خرداد با هم اندیشی خود تدارک برگزاری دو همایش مردمی جهت حفاظت از دشتهای شقایق ییلاقات اسالم در منطقه کرمون و ییلاقات سوباتان در منطقه باتمان بولاغ را برنامه ریزی نموده و مکاتبات اداری را انجام داده و طبق برنامه های از پیش طراحی شده ، فعالیتهای خود را باجرا در آوردند . 

بنرها با شعارهای حفاظت از محیط زیست و دشتهای شقایق در منطقه باتمان بولاغ نصب شد .

بنرها همه شعار زیست محیطی داشتند .

معایب چیدن شقایقها

2000 بروشور توسط دو دانشجو در بین مسافران توزیع می شد و قرار بود دوستداران طبیعت سوباتان با حضور در منطقه و تشکیل زنجیره انسانی حمایت خود را از شقایهای در حال انقراض اعلام نمایند .

 صفحه اول بروشور

صفحه دوم بروشور

یکباره متوجه شدیم بنرها ی نصب شده به دستور مقامات محلی جمع آوری شده و اتهام برگزاری جشن و شادی درایام سوگواری به بانیان آن زده شده . بانیانی که اکثرا خود از فرزندان نظام و انقلاب هستند .

بنده معتقدم روح ملکوتی امام عزیز که خود بزرگترین مدافع محیط زیست و منابع طبیعی بوده از چنین اقدامات انسان دوستانه راضی و خشنود بوده و خواهد بود . گرچه بعضیها بخواهند چنین حرکتهای مردمی خود جوش قانونمند را با اتهامات واهی زیر سئوال ببرند .

مطالب مرتبط

بارش برف سنگین در سوباتان

سوباتان
10 سال قبل

بازدید گروه 70 نفری از موزه سوباتان

سوباتان
5 سال قبل

اخذ مجوز اجاره ویلا(خانه مسافر عماد سوباتان)

سوباتان
8 سال قبل
خروج از نسخه موبایل