سوباتان بهشت ایران
مطالب سایت

بازدید گردشگران اسب سوار فرانسوی از سوباتان

طبیعت بکر سوباتان ارزش آن را دارد که یک توریست فرانسوی با یک مترجم و لیدر و یک مربی اسب سواری از شیراز مسیر خود را بطرف این ییلاق بی بدیل کج کند . پنجشنبه 18 اردیبهشت 3 راس اسب با یک وانت مخصوص از شیراز به تالش منتقل شده و مسافران پس از اقامت یک شبه در سوباتان با اسب از طریق راه قدیمی « تیفیجه یولی »عازم لیسار شدند . وقتی این عکس را در هوای مه آلود سوباتان از آنان می گرفتم دقایقی با آقای عباسی مسئول گروه هم صحبت شدیم .

نفر سمت راست گردشگری بود از کشور فرانسه که از شیراز  بهمراه آقای عباسی (نفر وسط) که باشگاه اسب سواری و آموزش اسکی دارد و خانمی که مترجم گروه بود (سوار سمت چپ)به سوباتان آمده بود .

با ورود ماشین به سوباتان خاطرات مسافرت و کوچ با اسب هم آرام آرام از ذهنها پاک می شود . امروزه راه مالرو قدیمی « تیفیجه یولی » هم کم کم محو و نابود می شود . شاید اگر اندک مسافران دامدار که هنوز از چهارپایان استفاده می کنند و ماشینی نشده اند و بعضی گروه های گردشگر پیاده رو و این مسافران عاشق طبیعت که از آنور دنیا برای چشیدن لذت اینگونه مسافرتهای طبیعی به منطقه می آیند ، نبودند دیگر خبری از راه « تیفیجه یولی » نبود . کاش خاطرات کوچ سنتی «تیفیجه یولی » روزی به مستندی ماندگار تبدیل شود .

آقای عباسی اعلام نمودند ما آماده ارائه خدمات گردشگری به علاقمندان اسب سواری – دوچرخه سواری و اسکی کوهستان و اسکی جنگل در تمام نقاط ایران خصوصاً سوباتان و اطراف هستیم . از عباسی پرسیدم چرا این منطقه را برای اسب سواری انتخاب کردید ؟ ایشان فرمودند : من همه نقاط ایران را گشته ام ، سوباتان و جنگلهای تالش همه زیبائیهای لازم را دارد . و مسافر فرانسوی من کمال رضایت را داشتند .

مهم تر از همه برخورد مردم سوباتان است که بسیار خوب و مثال زدنی است .

مطالب مرتبط

زندگی در سوباتان جاریست …..

سوباتان
9 سال قبل

توریسم و گردشگری

سوباتان
11 سال قبل

بازدید مسئولین از موزه

سوباتان
6 سال قبل
خروج از نسخه موبایل