آلبوم اولینهای سوباتان با معرفی ۲۲ موضوع جالب که برای اولین بار در سوباتان اتفاق افتاده در دست تهیه و چاپ است.

اما یکی از آن ۲۲ مورد جالب اولین موتور سواری هست که از طریق راه مالرو ،، تیفیجه،،، یا ،،تیفیه ژی،، به سوباتان رفته ، می باشد.

ستار رزم آرا اهل و ساکن هره دشت جنوبی در دهه ۴۰ و ۵۰ یکی از جوانان ورزشکار و پر جنب و جوش و یا بقولی ماجراجوی منطقه بود.

همچنین ستار در ورزش کشتی از نامداران لیسار بوده و چندین مدال شهرستانی و استانی حتی کشوری دارد.

در سال ۱۳۵۵ که هنوز راه ماشین رو تالش به سوباتان احداث نشده بود و مردم با اسب و قاطر به سوباتان کوچ می کردند ، ستار تصمیم می گیرد با موتور پرشی و تیلر ۱۲۵ خود از همین راه مالرو به سوباتان برود.

ستار که جوان جسور و ورزیده ای بود و در  تصمیم خود مصمم بود با تحمل سختی های فراوان و گذر از شیب‌های تند مسیر خود را به سوباتان می رساند.

وارد شدن موتور برای اولین بار به سوباتان موجبات حیرت و شگفتی مردم را فراهم آورده و دور او جمع می شوند.

ستار بلافاصله با یک حرکت نمایشی بطرف دِخولا کت ،، هاچا داش ،، حرکت کرده و شور و غوغای دیگری با حرکات نمایشی خود خلق کرده و از آنجا بطرف روستای ،، وِرَزَن،، که محل اقامت پدری او بود راه می افتد.

شاید فاصله ۲۵ کیلومتری لیسار به سوباتان از نظر خوانندگان این متن کار خارق العاده ای بنطر نرسد ، اما کسانیکه این مسیر را پیموده اند و با شیب‌های تند و مسیرهای سخره ای ،، تیفیجه،، و ،،نولی بولاغ،، و ،،دندنه،، و غیره آشنایی دارند تایید خواهند کرد که کار ستار خارق العاده بوده و باید نامش در تاریخ سوباتان ثبت گردد.

نام ستار در آلبوم ۲۲ موردی اولینهای سوباتان بعنوان ،، اولین موتور سواری که وارد سوباتان شده ،، ثبت می گردد.

 برایش سلامتی و طول عمر با عزت آرزو دارم.