سوباتان بهشت ایران
مطالب سایت

هفدهمین کنوانسیون جهانی گردشگری

شنبه 9 بهمن سالن اجلاس سران تهران شاهد برگزاری هفدهمین کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری بود که با لطف الهی  و دعوت رییس محترم انجمن مجموعه داران کشور جناب آقای مهندس لطفی ، بنده حقیر نیز افتخار حضور در این مراسم را داشتم .

 

انجمن مجموعه داران ایران 9 سهمیه برای شرکت در این اجلاس را داشت که یکی از این دعوتنامه ها به این فرزند کوچک سوباتان تعلق گرفت .

 

در این مراسم که آقای طالب الرفاعی دبیر کل سازمان جهانگردی و سفیران گردشگری 45 کشور جهان حضور داشتند ، ابتدا مسئولان عالی رتبه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بیاناتی را ارائه نموده و سپس آقای دکتر روحانی رییس جمهور محترم سخنان مبسوطی را ایراد فرمودند . آقای روحانی بیان داشتند ایران امن ترین و پر جاذبه ترین و مردمان ایران مهرباترین و مهمان دوست ترین ملت دنیا هستند و ما در نطر داریم تا سال 1404 شمسی توریست خارجی خود را به 20 میلیون نفر برسانیم.

 

طالب الرفاعی و چند میهمان خارجی دیگر سخرانان بعدی اجلاس بودند که همگی به بیان زیبائیها و توانمندیهای کشور عزیزمان اشاره نموده و بر اعزام گردشگران خارجی به ایران تاکید داشتند .

شرکت در این جلسه فرصت مغتنمی بود تا با تعدادی از مسئولان عالی رتبه و فعالان صنعت توریست آشنا شده و توانمندیهای تالش و خصوصا ییلاق سوباتان را برای جذب گردشگران خارجی و داخلی گوشزد نمایم .

همچنین تعدادی از این بزرگواران را دعوت نمودم تا در بهار 96 از سوباتان و مجموعه مردم شناسی عشایری دیدن نمایند .

 

گرفتن عکس یادگاری با مجموعه داران حاضر در اجلاس برنامه دیگر حاشیه این مراسم بود .

 

آشنایی با خانم میریام گوتس فرانسوی الاصل همسر دکتر رهگشای صاحب سرا موزه ی رهگشای بادرود کاشان که یکی از اعضای شاخص انجمن مجموعه داران ایران محسوب می شود یکی دیگر از دستاوردهای مهم شرکت در این اجلاس بود که ضمن گرفتن یک عکس یادگاری از ایشان دعوت نمودم تا در بهار 96 بهمراه خانواده محترمشان افتخار بازدید ایشان از سوباتان و مجموعه مردم شناسی را داشته باشم .

 

امید دارم تلاشهای ناچیز بنده حقیر و سایر دوستداران سوباتان موجبات توسعه پایدار این ییلاق بهشت گونه را فراهم آورد .

مطالب مرتبط

دشتهای شقایق ییلاقات تالش پر از گردشگران طبیعت دوست

سوباتان
10 سال قبل

لزوم احیاء مظاهر زندگی سنتی

سوباتان
7 سال قبل

بازدید مسئولین از موزه

سوباتان
6 سال قبل
خروج از نسخه موبایل