سوباتان بهشت ایران
مطالب سایت

سومین جشنواره آدم برفی سوباتان

سومین جشنواره آدم برفی سوباتان روز جمعه 18 بهمن 98 بمناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و بیاد سردار امنیت قاسم سلیمانی برگزار می گردد.

این تصمیم در دیدار تعدادی از اهالی سوباتان با دکتر مهدوی فرماندار تالش و مهندس عباس زاده بخشدار لیسار قطعی شد و مقرر گردید در جدول برنامه های دهه فجر تالش گنجانده شود.

در این مراسم فرهنگی که بیاد سردار امنیت قاسم سلیمانی برگزار می شود فرماندار و بخشدار و جمعی از مسئولین محلی میهمان اهالی سوباتان خواهند بود.

دوره های اول و دوم این جشنواره در سالهای 94 و 95 به زیبایی اجرا و مجسمه های برفی متعدد قشنگی توسط شرکت کنندگان ساخته و به نفرات برتر جوایز اررنده ای اهداء شد ولی در سالهای 96 و 97 به دلیل عدم بارش برف کافی این جشنواره اجرا نشد.

همه ساله در کنار این جشنواره مسابقات دیگری همچون طناب کشی روی برف نیز اجرا می گردد.

قرار است بزودی جلسه هماهنگی این جشنواره با حضور بخشدار محترم و شورای محترم بخش کرگانرود و دهیار سوباتان و ادارات راه و ترابری و هلال احمر و نیروی انتظامی و سپاه پاسداران و شهردار و شورای شهر لیسار و جمعی از اهالی سوباتان در بخشداری لیسار تشکیل و برنامه ریزی جشنواره انجام شود.

هزینه برگزاری این جشنواره در سالهای گذشته توسط اهالی سوباتان تامین شده است.

تلاش اداره راه در بازگشایی راه سوباتان و برف روبی جاده در سالهای گذشته قابل ستایش بوده و امسال نیز به دلیل بارش برف سنگین همت بالایی را می طلبد.

هنر نمایی استاد آتش افروز مسئول ورزشهای بومی و محلی و روستایی در اجرا و داوری مسابقات قابل تقدیر است.

پیش بینی می شود امسال علاوه بر اهالی بومی و محلی ، گروههای گردشگر و طبیعت گرد زیادی از شهرهای استان و  حتی استانهای دیگر در این جشنواره شرکت کنند.

این جشنواره یکی از معدود جشنواره های آدم برفی کشور است که در ییلاق توریستی سوباتان اجرا می شود.

سوباتان استعداد برگزاری ورزشهای زمستانی را داشته و می تواند به قطب بازیها و ورزشهای زمستانی کشور تبدیل شود.

 

 

مطالب مرتبط

بازسازی جاده سوباتان به نئور

سوباتان
7 سال قبل

بازدید مهندس هدایتی نژاد رئیس اداره برق تالش از کلمر – سقاچول و سوباتان

سوباتان
11 سال قبل

بهشت گلباران شد ….

سوباتان
10 سال قبل
خروج از نسخه موبایل